Het verhaal is de basis van een goede film

Het vertrekpunt is ‘de probleemstelling’ en een hieraan gekoppeld doel. Dit kan zijn meer omzet, nieuwe klanten, hogere tevredenheid etc. Hoe lastig ook te meten, de video dient een positief effect te hebben op voorgenoemde probleemstelling. Het streven is ook om de video aan één probleemstelling/doel te koppelen.

De achtereenvolgens te nemen stappen in het proces zijn:

  1. De intake; hierin bespreken we de opzet, de rolverdeling en maken we de afspraken.
  2. Het script/scenario; hierin leggen we de verhaallijn vast en schrijven we eventueel de voice-over tekst.
  3. De opnames; dit zijn interviews, aanvullende beelden (in- en/of extern) en eventuele green-screen opnames.
  4. De montage; dit levert de uiteindelijke video op. Binnen drie dagen na de laatste opname heeft u uw concept-video in huis.
  5. Tot slot de oplevering; samen met de intro en outtro, de muziek en evt. huisstijl is de video een mooi integraal geheel.


Voor de voice-over maak ik gebruik van professionele stemmen. Ik beschik over een eigen green-screen studio, hiermee kunnen we willekeurig welke foto of video als achtergrond gebruiken. Voor internationaal publiek creëren we een ondertiteling en/of een aangepaste voice-over.

Deze mogelijkheden, evenals een fraaie logo-animatie, worden besproken tijdens de intake.

De initiële opnames én de resultaat video blijven in eigendom van de opdrachtgever.

“Harm voert de opdracht mooi filmisch uit en laat de boodschap duidelijk overkomen.

Mooie reacties gehad. Zeer geslaagd "

(Ron van Vugt - Assuplus)